NOVO! NOVO! NOVO!

Pri Čarunalniku trenutno pripravljamo delavnice robotike na več osnovnih šolah v JV regiji. Radi bi razširili znanje in navdušenje nad roboti med vsemi, ki jih to vsaj malo zanima. Z aprilom začnemo z delavnicami na naslednjih osnovnih šolah, kjer že zbiramo informativne prijave:

Robotika na OŠ Grm

Robotika na OŠ Škocjan

Robotika na OŠ Drska

Robotika na OŠ Otočec

Robotika na OŠ Bršljin

Dobrodošli!

CELOLETNE DELAVNICE

 

Verjetno imaš sošolca ali sošolko, ki obiskuje glasbeno šolo, ker je glasbeno nadarjen/-a. Morda kateri od tvojih prijateljev ali prijateljic trenira nogomet ali gimnastiko v klubu. Šport in umetnost sta dve pomembni področji našega življenja in prav je, da talent, ki ga imamo, tudi razvijamo.

Najbrž so tudi tebi kdaj rekli, da imaš talent za to ali ono.

Kaj pa, če je kdo nadarjen za računalništvo? Kje lahko razvija ta svoj talent? V šoli in … seveda – pri ČARUNALNIKU!

Pri ČARUNALNIKU je dobrodošel vsak, ki bi se rad naučil kaj več kot le uporabljati računalnik. Pri nas se lahko naučiš izdelovati računalniške igre, mobilne aplikacije, pa tudi programirati robote.

Zveni zanimivo? Pridi in se nauči programirati tudi ti!

Trenutno aktualne delavnice:

 

PYTHON je šele ZAČETEK

Robotika z ROBOTI WeDo (Novo mesto-Gimnazija, OŠ Šmarjeta, OŠ Škocjan-v pripravi)

ter delavnice robotike, ki jih pripravljamo skupaj z Razvojnim centrom Novo mesto.


 

 

CODE.ORG

Program CODE.org je spletna stran, namenjena učenju programiranja že od najzgodnejših let naprej. Z njo se lahko seznaniš z osnovnimi pojmi programiranja na enostaven in zabaven način: s pomočjo Ane in Elze iz Ledenega kraljestva, s pomočjo likov iz Vojne zvezd ali igre Minecraft, v družbi junakov Angry Birds in risanke Ledena doba, …

Code.org je v slovenskem jeziku in je odlična prva stopnica v skrivnostni svet programiranja. Na delavnici bomo našim junakom pomagali, da bodo lahko prišli do zastavljenega cilja. Če boš uspešen/-na, dobiš na koncu posebno potrdilo o osvojenem znanju, ki ti ga podeli Code.org.

 

LEGO MINDSTORMS ROBOTIKA

Verjetno poznaš kakšnega robota. Ali pa si že imel/-a priložnost videti ga vsaj po televiziji ali na spletu? Zagotovo se ti je zdel zanimiv, verjetno pa tudi precej zakompliciran.

Toda – ali veš, da lahko tudi sam/-a narediš in sprogramiraš svojega robota? Naredil bo vse, kar mu ukažeš. V sobo ti bo prinesel sok in pospravil smeti namesto tebe. Fino, kajne?

No, začne se pri malo preprostejših opravilih. Roboti Lego Mindstorms so namenjeni prav temu. Spremljajo okolico (znajo zaznavati svetlobo, prepoznati barve, izmeriti oddaljenost do določenega predmeta) in se nanjo tudi odzivajo glede na naša navodila, ki jim jih vgradimo (se premikajo v določeno smer, sledijo črti ali drugim markerjem, prek mehanizmov izvajajo določena opravila, itd.).

In kar je pri vsem tem najlepše: za programiranje takšnega robota ti ni treba napisati niti vrstice kode! Ukaze jim namreč posreduješ s pomočjo privlačnih grafičnih blokov, ki jih sestavljaš in kombiniraš kot puzle ali Lego kocke. Logično, saj gre za Lego robota!

 

SCRATCH

Maček Scratch je računalniški lik, ki so ga ustvarili zabavni znanstveniki v znanem ameriškem MIT-u (Massachusetts Institute of Technology). Toda v resnici ne izgleda prav nič učeno, niti znanstveno. Je čisto navaden muc, ki … pač zna programirati. Nič posebnega, a ne?

Programiranje z mačkom Scratchem je podobno sestavljanju puzlov (to smo sicer povedali že pri robotih Lego Mindstorms, pa nič ne de) in kaj hitro te bo naučil, kako se naredi računalniška igrica. Ali pa animacija.

 

APP INVENTOR

Že imaš svoj mobilnik? Kaj pa tablico? Katera je tvoja najljubša aplikacija? Je to igra? Ali morda dober delovni pripomoček? Verjetno je bila naložena s portala Google Play? Je brezplačna?

Najbrž ne veš, da lahko vsakdo (tudi ti ☺) naredi aplikacijo za mobilni telefon ali tablico. Z orodjem App Inventor (tudi to izvira iz slavnega MIT-a) izdelava aplikacij ni več noben bav-bav. Na delavnici se boš naučil/-a izdelati svojo igrico, ki jo nato na mobilniku lahko pokažeš svojem sošolcem, da jo tudi sami preizkusijo.

 

ARDUINO

Imaš morda namen sestaviti vesoljsko ladjo? Ali pa le izdelati preprost semafor za tvojo železniško maketo?

V obeh primerih ti bo Arduino v veliko pomoč. Odprtokodni mikrokontroler z odprtokodnim programskim jezikom ponuja zelo veliko. Tako veliko, da so se nekatera podjetja odločila, da bodo namesto razvoja lastnih krmilnikov raje uporabljala Arduino, saj je ta mnogo cenejši kot razvoj novih – še posebej ko gre za manjše serije izdelkov.

Arduino je tako zelo priljubljen, ker združuje ugodno ceno (par desetakov) in enostavnost uporabe. Združuje svet programiranja in elektronike s svetom servomotorjev, relejev in ostalih strojnih zadev. Dodatna oprema in možnosti uporabe so praktično brezmejne.

Na delavnici se naučiš sestaviti in povezati Arduino z ostalo opremo ter ga sprogramirati, da bo opravljal določeno nalogo.

 

PYTHON

Eden najbolj priljubljenih programskih jezikov v zadnjem času je Python. To je postal zaradi svoje neverjetne enostavnosti, odprtosti, preglednosti in širokih možnosti uporabe. Uporabljamo ga lahko npr. na Microsoft Windows, Mac OS X, Linux in na drugih operacijskih sistemih ter napravah. Uporaben je npr. tudi za programiranje mikrokontrolerjev Arduino, Lego Mindstorms robotov in mnogih drugih naprav. Python lahko v polni funkcionalnosti teče tudi preko brskalnika in ga ni potrebno namestiti lokalno na računalnik – kadar to pač ni mogoče.